Sådan tager du kampen om kompensation op mod flyselskaberne

Sådan tager du kampen om kompensation op mod flyselskaberne

Det er meget sjældent, at kampen om kompensation som forbruger ved en dårlig flyrejse bliver til en åben slagudveksling. Rent faktisk sker det stort set altid, at man som kunde får sin sag afvist, fordi der har været usædvanlige forhold under rejsen eller dårligt vejr. Med andre ord kan man altså roligt sige, at de store flyselskaber har langt mere at skyde med – dels også fordi de fleste giver op i afmagt over den kolde skulder fra flygiganterne.

 

Men hvordan tager du så kampen op mod disse store og slemme selskaber, som på grådigste vis forsøger at undslippe deres potentielle kompensationsudbetaling? Nogle gør som ham fyren på Youtube, som fik sin guitar ødelagt og lavede en musikvideo om det; andre får hjælp udefra af specialister, som kun har ét job, nemlig at skaffe dig din kompensation. Få hjælp hos danske skyhelp, hvis du gerne vil se kompensationen tikke ind på din konto på nemmest mulig vis.  

 

Hvornår er du berettiget til kompensation ved din flyrejse?

Som sagt kan markedet og ens rettigheder som kunde være svære at gennemskue. Kort sagt er du dog beskyttet af EU-lovgivning, hvilke giver dig en bedre chance. Det betyder også, at du kan vælge at tage kampen om, fordi du rent faktisk ofte har lovgivningen på din side. Dog er det de færreste, som ved, hvornår eller hvorfor ikke de er berettiget til kompensation. For hvad hvis vejret rent faktisk var dårligt, således at du blev forsinket? Er det bare uheldigt, skal din forsikring betale, eller har du ret til kompensation?

 

Hver situation kan være forskellige, og hver aflysning, forsinkelse eller ombooking har deres årsager. Derfor er det også svært at sige generelle ting om din kompensation, udover at du er berettiget ved en forsinkelse på over 3 timer, ved aflysning og ved en frasortering som følge af overbooking på det givne fly.